מה החשיבות של עורך דין לענייני מזונות

עורך דין דוד ביטן עורך דין גירושין

בתהליך פרידה של בני זוג שיש להם ילדים משותפים, נושא תשלום דמי המזונות הוא עניין אקוטי לשני בני הזוג. עורך דין מזונות מיומן מודע לעובדה שמדובר בנושא מהותי ביותר המהווה בסיס להתנהלות הכלכלית באופן יום יומי מעתה ואילך, ולכן עליו לנקוט באסטרטגיה המיטבית להשגת התוצאה הרצויה.

עו"ד לענייני מזונות יכול לשנות את ההשלכות של קביעת התשלום

תהליך קביעת גובה דמי המזונות מתבצע בכל מקרה לגופו ועל פי אורח החיים המשפחתי וההוצאות הייחודיות של כל אחד מהילדים. עלויות נוספות שנכללות בחישוב הן למשל חוגי ספורט, לימוד נהיגה, לימוד נגינה, נסיעות יומיות בתחבורה הציבורית לבית הספר, ליווי פסיכולוגי, נסיעות לחו"ל במסגרת משלחת בית ספרית ועוד. יש מקרים בהם המשפחה שומרת על רמת החיים שבה חיה טרם הפרידה ולעיתים רמת החיים משתנה, במקרים כאלה גובה דמי המזונות שנקבע בבית המשפט צריך לעבור התאמה.

טיפול בנושא גובה דמי מזונות בתהליך הגירושין 

עורך דין מזונות אשר מלווה כל אחד מבני הזוג מעוניין בכך שהלקוח שאותו הוא מייצג ישלם או יקבל את הסכומים הנכונים והאפשריים מבחינתו של הלקוח. בנוסף, כל אחד מהצדדים מעוניין בטובתם של הילדים ובהשארת אורח חיים נורמטיבי ונעים בכל נקודת זמן.

הגשת בקשה להגדלת דמי מזונות 

לאחר תקופה שבה משולמים באופן רציף ועקבי דמי המזונות על פי קביעת בית המשפט, לעיתים אחד הצדדים מבקש העלאה בסכום דמי המזונות, באמצעות עורך הדין. זאת כיוון שבאופן טבעי במהלך החיים קורים מצבים חדשים שמצריכים תשלום של הוצאות נוספות אשר קשורות לילדים, כמו למשל עלות יציאה לטיול של תנועת הנוער, מימון טיפול אורתודנטי לשיניים, ליווי פסיכולוגי נעבור אחד מהילדים ועוד. 

עניין נוסף שיכול להשפיע על גובה דמי המזונות הוא השכר של הצד המשלם או המקבל. עלול להיווצר מצב בו בתקופה מסוימת אחד מבני הזוג פוטר מעבודתו או נאלץ לצאת לחופשה ללא תשלום עקב מחלה ולכן אינו מסוגל לכלכל את ילדיו כבעבר. מנגד, עשוי להיווצר מצב בו אחד מבני הזוג מרוויח יותר מבעבר עקב קידום או שינוי במקום העבודה, וכעת השכר גבוה יותר בצורה משמעותית מכפי שהיה בעת הליך קביעת דמי המזונות. כאשר השכר של המשלם גבוה יותר, הדבר ישפיע ויתרום לעלייה ברמת החיים המשפחתית.

גובה דמי המזונות מושפע גם מפרקי הזמן בהם הילדים מבלים עם כל אחד מהצדדים. אם למשל הילדים נמצאים אצל אחד מבני הזוג פרקי זמן ארוכים בהרבה, הנטל הכספי הופך לכבד יותר על אותו הצד ולכן יש להכליל את העניין הזה בקביעת גובה דמי המזונות.

מקרים כאלה ואחרים יובילו לשינוי בגובה דמי המזונות, בעזרתו של עורך דין מזונות שיגיש עבור הלקוח בקשה לבית המשפט, הכוללת את כל המסמכים הנלווים.

הגשת בקשה להפחתת דמי מזונות 

קיימים מקרים שבהם אחד מבני הזוג מבקש באמצעות עורך דין לענייני מזונות להפחית את גובה דמי המזונות שהוא משלם, זאת כיוון שקיים שינוי נסיבות עובדתי במצבו של משלם דמי המזונות. דוגמאות למקרים בהן ניתן להגיש בקשה להפפחתת דמי המזונות הן אם למשל המשלם לא עובד, אם הקים משפחה חדשה ולכן הנטל הכספי החודשי שלו הוא גבוה הרבה יותר, הילדים מפרק א' גדלו ולכן צרכיהם כעת נמוכים יותר מפאת גילם, כבר אין צורך בטיפול רפואי או פסיכולוגי או לחלופין אם בן הזוג שמקבל את התשלום מועסק במשרה בכירה ושכרו גבוה הרבה יותר מזה של בן הזוג המשלם.

עורך דין מומחה בתחום מטפל במקרים מסוג זה כמעט מדי יום ולכן הוא יודע אילו נקודות עליו להדגיש בבקשה המנומקת. הוא מבקש דיון מחודש בעניין המזונות, כדי להוכיח את צדקת הטיעון, מהלך שיוביל לשינוי המבוקש לכאן או לכאן.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון