מה תפקידו של עורך דין מזונות ומתי כדאי להיוועץ באחד?

עורך דין לענייני מזונות

גירושין הוא הליך מורכב הכולל התמודדות לא פשוטה ברמה הרגשית, הכלכלית וגם המשפטית. הדבר החשוב ביותר בכל הליך גירושין הוא שמירה על זכויות הילדים והבטחת פרנסתם – דרך הסכם מזונות. 

מיהו עו"ד לענייני מזונות ומהו תפקידו?

עורך דין מזונות אמון על הבטחת דמי מזונות שמותאמים לצרכי המחיה של ילדי בני הזוג העומדים בפני גירושין. עורך דין מומחה לענייני מזונות מייצג את בן/בת הזוג, ותפקידו הוא להשיג למענו/למענה את הסכם המזונות המיטבי תוך שמירה על זכויות הילדים. 

מבחינה מקצועית, עורך דין מזונות מומלץ הוא כזה אשר מתמחה בדיני משפחה, תביעות גירושין, משמורת ילדים והסדרי מזונות. לעורך דין מומחה לענייני מזונות יש את הידע והניסיון המשפטי המתאים לצורך הענקת הייעוץ המיטבי לאדם שעובר תהליך גירושין.

מה כוללים הסכמי מזונות וכיצד מחשבים את ערכם?

בכל גירושין המערבים ילדים, ילווה להליך גם הסכם מזונות. במסגרת הסדרי מזונות, חשוב לתת את הדעת על הוצאות מגורים ומזון, הוצאות חינוך (דמי לימוד וספרים) והוצאות רפואיות שוטפות ומיוחדות. 

ההמלצה היא להגיע להסכמה משותפת, הדדית ומקובלת על שני הצדדים בנושא המזונות. בכל מקרה, חשוב להבין לעומק את ההסכמות בנוגע לתשלומי המזונות, וחשוב לדעת על מה כדאי להילחם, איפה ניתן להתפשר ומתי לא לוותר.

אך מהו הדין בישראל לגבי מזונות?

עקרונית, חובת תשלום המזונות מוטלת על האב ככל שמדובר בילדים מתחת לגיל 6. בגילאים 6-15, חובת המזונות חלה באופן עקרוני על שני ההורים. עם זאת, הסכם המזונות תלוי בסוגי המשמורת (משותפת או יחידה), יכולת ההשתכרות של ההורה, פערי ההכנסה בין ההורים וגורמים נוספים.

מדוע חשוב להיוועץ בעורך דין מזונות?

גירושין הם לרוב חוויה משברית במידה כזו או אחרת, במסגרתה כל הצדדים עוברים טלטלות וסערות. כאשר ילדים מעורבים בעניין, מדובר בחוויה הכרוכה בחרדה אף יותר משמעותית. 

ברגע שמתיישבים על יד השולחן לעריכת הסדר המזונות, לא פעם האמוציות משתלטות ומביאות לסכסוכים מרים. לעיתים הצדדים לא מצליחים ליישב את המחלוקת אלא בבית המשפט. ההשפעה על בני הזוג וכמובן על הילדים עשויה להיות הרסנית.

עורך דין מקצועי לענייני מזונות יכול להקל על המצב ואף למנוע הריבים והתדיינויות משפטיות עכורות באמצעות קידום הסכמה בין ההורים בדרכי שלום. השכרת שירותי עורך דין מזונות היא לכן צעד חיוני להסדר גירושין חלק, יעיל וחף מדם רע ומפרוצדורות משפטיות מתישות, מייגעות ויקרות.

ומה לסיכום?

היוועצות בעו"ד לענייני מזונות עשויה להיות החלטה משנת חיים שתעשה את כל ההבדל בין גירושין קשים ומכוערים לבין שינוי המצב המשפחתי בצורה מכבדת וראויה. עורך דין מיומן בענייני מזונות מסוגל להביא את שני הצדדים לכדי הסכמות, ולאפשר חיים משפחתיים תקינים לצד תהליך הפרידה של בני הזוג.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון