עורך דין גירושין – כמה נקודות שכדאי לדעת

עורך דין גירושין מומלץ

ההחלטה על גירושין היא אחת ההחלטות הקשות ביותר בחייו של אדם, לעיתים זו החלטה שמתקבלת בהסכמה משותפת בין בני הזוג ולעיתים מדובר בהחלטה חד צדדית, לאור מצבים שונים שקרו בין בני הזוג.

טיפול בתיק גירושין 

כך או כך, כל אחד מבני הזוג עומד בפני תקופה קשה שעתידה להשפיע על מצבו המשפחתי והכלכלי, ולכן מומלץ להיוועץ בעורך דין גירושין מקצועי ומנוסה. לרוב, מדובר בתקופה ארוכה שבה עורך הדין המיומן ילווה את הלקוח או הלקוחה מתחילת התהליך ועד סופו. יש מקרים בהם הצדדים מגיעים להסכמות עקרוניות וכך אפשר להגיע לחתימה על הסכם בפרק זמן קצר. עם זאת, יש גם מקרים רבים בהם הסכסוכים בין בני הזוגבלתי ניתנים לגישור ולכן יש הרבה מאד מהמורות בדרך.

זו הסיבה שעורך דין לענייני גירושין משמש בתקופה זו לא רק כיועץ משפטי, אלא גם ככתף התומכת וכאוזן קשבת עבור הלקוח/ה. כאשר עורך דין מקבל לידיו תיק גירושין, חשוב ללמוד את השתלשלות האירועים ופרטי התיק על בוריו, וזאת כדי לשער אילו צעדים ינקוט הצד השני ולבנות את תוכנית הפעולה בהתאם. תהליך התכנון כולל בחינת תרחישים אפשריים, יצירת חלופות והחלטה על האסטרטגיה הנכונה והמדויקת ביותר שתתאים לכל מקרה ותוביל לניצחון בתיק.

הטקטיקה שעל עורך דין גירושין לפתח בתיק גירושין 

הגישה שתיבחר והטיפול המשפטי מותאמים לפרטים ולהתפתחויות בכל תיק ותיק באופן ספציפי. עם זאת, יש כמה כללי ברזל שעורכי דין בתחום הגירושים דבקים בהם, למשל הגשה של תיק הגירושין ראשונים לבית המשפט, וזאת על מנת להקדים את הצד השני ולייצר יתרון עבור הלקוח. דגש חשוב נוסף הוא ניהול הליך הוגן, במטרה להגיע להבנות ולתמימות דעים. ככל שהתיק יסתיים מהר, כך יוכלו הצדדים לפתוח דף חדש בחייהם ולהקל על הילדים במידה ויש.

עם זאת, יש מקרים רבים שבהם אין ברירה אלא להילחם, להגן בנחרצות על הזכויות של הלקוח/ה מבחינה כלכלית, נכסים, משמורת על הילדים ונושאים רבים נוספים. כאשר הצד השני נוקט במגמת התשה מול הלקוח/ה, תוך יצירת מצבים משפטיים מורכבים ועוגמת נפש, תפקידו של עורך הדין להגן על הלקוח ולהימנע מהשלכות קשות.

ניכור הורי מה זה ומה עורך דין גירושין צריך לשים לב 

לעיתים בתיקי גירושין עורך הדין נתקל במקרים של ניכור הורי, זהו מצב בו אחד הצדדים משתמש בילדים ככלי מיקוח ולכן זהו מעשה פלילי. ניכור הורי יכול להתבטא גם במקרים בהם אחד הצדדים מצהיר כי הצד השני אינו בעל מסוגלות הורית לטיפול בילדים, או שמתקיימת הסתה חד צדדית כנגד אחד מההורים, מה שעלול להוביל לכך שהילדים לא מעוניינים בקשר עם ההורה השני. 

בפסק דין תקדימי בתיק מספר 1503-02-18 אשר נידון בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב בפני כבוד השופט ארז שני בתאריך 15.5.19, נקבע כי הורה המבצע פעולה של ניכור הורי הוא הורה מתעלל, שאינו מבין את החשיבות הרבה של הקשר ההורי של הילדים עם כל אחד מהוריהם. 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון