מהו תפקידו של עו"ד מומחה לענייני משפחה?

עו"ד מומחה לענייני משפחה

תחומי העיסוק המשפטיים של עו"ד מומחה לענייני משפחה:

צוואות וירושות – כדי לערוך צוואה אתם זקוקים לשירותים של עו"ד מומחה לדיני משפחה.
מדובר על תחום שבו מורכב שכולל בתוכו גם התנגדות לצוואה או לצו הירושה. כמו כן הוא יסייע לכם בניהול העיזבון. מדובר בשירותים אשר דורשים ידע ומקצועיות, לכן לא כדאי להתפשר כאשר בוחרים עורך דין בתחומים הללו.

ענייני אפוטרופסות – מדובר על מקרים שבהם אנשים (בגירים או קטינים) לא נמצאים במצב שבו הם מסוגלים לקבל החלטות. הסיבה לכך יכולה להיות בריאותית או נפשית, במקרים האלו ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש אפוטרופסות. חשוב לציין, כאשר מדובר על מקרים דחופים ניתן לפנות לבית המשפט להוצאת צו אפוטרופסות זמני.

תחום המשמורת – זהו אחד מהנושאים הבוערים ביותר בתחום הגירושין. ישנם ויכוחים רבים על איפה ישהו הילדים, כיצד יתבצעו הסדרי הראייה, מהו גובה דמי המזונות שהאב יצטרך לשלם. כל הנושאים הללו דורשים ידע מקצועי רב, כל החלטה שתקבלו תשפיע עליכם למשך שנים ארוכות. ראוי לציין שחלק מתפקידו של עורך דין לענייני משפחה הוא לייצג אתכם בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה, לשם כך עליכם לבחור בעורך דין בעל ידע נרחב בהלכות הדתיות בהמשך לידיעת החוק האזרחי.

אימוץ ופונדקאות – תחום האימוץ ופונדקאות זהו כנראה הנושא הרגיש ביותר בתחום דיני המשפחה. תהליך האימוץ בישראל הוא הוא מורכב וכולל בתוכו שלבים רבים, עורך דין בעל ניסיון בתחום בהחלט יוכל לחסוך לכם זמן רב ועוגמת נפש. כאשר מדובר בפונדקאות צריך להכין הסכם בין בני הזוג לבין האם, זהו הסכם אשר למעשה ישפיע עליכם ועל ילדכם העתידי.

מתי מערבים עורך דין לענייני משפחה?

במרבית המקרים מערבים עורך דין לענייני משפחה כאשר מדובר על עריכת הסכמים בתחום הנישואין והגירושין. מצב שכיח שבו מערבים עורך דין לענייני משפחה הוא במצב בו נדרשת התערבות בהסכמי גירושין ומזונות. כמו כן, לעיתים ישנם זוגות הנוהגים להכין הסכם ממון טרום הנישואין. מדובר על הסכם שבו מגדירים מהו הרכוש המשותף, לאחר מכן מגדירים את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין.

כיצד לבחור את העורך דין שמתאים לכם?
ישנם מספר פרמטרים שיכולים לסייע לכם בבחירת עורך הדין המתאים לדיני משפחה. הראשון הוא הניסיון הרלוונטי שיש לעו"ד בתחום שבו אתם זקוקים לסיוע. כדאי לברר באיזה תחום בדיני המשפחה הוא מתמחה. שנית, עליכם לוודא שקיבלתם המלצות ושאתם סומכים עליו. כאשר מדובר על נושאים רגישים כגון גירושין ומשמורת על ילדים, יכול להיות שלא תהיה הזדמנות שנייה לשנות את הסכמי הראייה או את הסכמי הגירושין. לכן עליכם להיות בטוחים שעורך הדין שמייצג אתכם מומחה בתחום דיני המשפחה ומבין באופן מלא את האינטרסים שלכם.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון