כיצד בוחרים עורך דין לגירושין

עורך דין לגירושין

בחירת עורך דין לגירושין:

עם ההכרה כי מערכת היחסים הגיע לסיומה מגיע השלב הבא, שלב בחירת עו"ד מתאים שילווה אותך בהליך הגירושין. בין אם בנסיון להגעה להסכמות ולהסכם ובין בליווי מקצועי של עורך דין להליך הגירושין.

ראשית כמו כל דבר בחיים וביתר שאת בהליך שהשפעתו על המשך חיינו, הקשר שלנו עם ילדנו, והרווחה הכלכלית שלנו המוטלת על הכף הרי שאין תחליף לאיש מקצוע מיומן ומנוסה . כיצד אם כן נבחר את העורך דין המתאים להליך הגירושין?

לענין זה חשיבות גדולה שכן על דרך הכלל המדובר בהליך אמוציונאלי סוער, ולא רק ברמת ההליכים המשפטים… ולתהליך עצמו נדרש קברניט שינווט את הספינה לחוף מבטחים.

הצורך יש לומר הקריטי בבחירת עו"ד לענייני משפחה (בלשון העם עו"ד לגירושין) מהותי ומשמעותי ונכון במיוחד כאשר מתחילים את ההליכים שכן בהרבה מקרים טעויות שנעשות בשלב הראשון כמעט בילתי ניתנות לתיקון ( אולי ניתן במעט לעמעם את עוקצם).

לכם אולי זו הפעם הראשונה שאתם מנהלים הליך גירושין אבל לא כדאי כי אותו הדבר יחול על עורך הדין שלכם. ועל כן יש להבין כיצד לבחור עו"ד שינהל את הליך הגירושין.

עורך דין מנוסה לענייני משפחה נדרש  להיות עם יד על הדופק בפסיקה המשתנה תדיר ומעל הכול להיות בעל הגיון בריא וראיה משפטית מעולה. שכן תחום דיני המשפחה זהו כמעט התחום היחידי שמכיל את כל גווני המשפט את תחום: 

  • דיני המשפחה היחודי – מזונות , משמורת , חלוקת זמני שהות, כתובה, גירושין ,פירוק שיתוף, צווי הגנה .
  • ·         דיני החברות – במקרים של פירוק חברות, מינוי דירקטורים, החלטות מהותיות, דילולים, השקעות, והערכת שווי החברות.
  • ·         דיני המקרקעין–  במקרים של תביעות בעלות על מקרקעין ובמקרים של פירוק שיתוף בוודאי במשפחות בעלות נכסים רבים.

משכך חובה עליך לוודא כי לעורך דין לענייני משפחה שבחרת שיטול את המושכות יש את הנסיון והידע המקצועי לבצע את העבודה.

כמו כן אין מה לעשות הגם כי האמור הוא קצת קלישאה אבל עו"ד טוב לענייני משפחה נדרש להיות קשוב, לעיתים מכיל ולעיתים ענייני וקצר אבל מעל הכול אנושי ומבין. את זה יכול לעשות רק מי שזהו מקצועו על בסיס יומיומי.

תנאי הראשון ( מקצועיות) הוא תנאי חובה ואין בילתו!.

ואולם מעבר לכך ולא פחות חשוב – קרי לאחר שנוכחנו לדעת כי העורך דין לענייני משפחה שבחרנו הוא מקצוען בתחומו. צריך לראות כי בינך לבין העורך דין ישנה כימיה לעבודה משותפת ,שעורך הדין מצליח להבין אותך ואת צרכיך, שבעורך הדין למשפחה שבפניך אתה מוכן לשים את מבטחך במאה אחוז, שכן על מנת שהטיפול יצליח ערוץ התקשורת בינך לבין עורך הדין צריך נקי מסונכרן ובעל ראיה משותפת .

עורך דין טוב לענייני משפחה הוא כזה שיאמר לך את המציאות המשפטית האמיתית בה אתה נמצא ולא ימכור לך "לוקשים" או ישמיע לך את מה שאתה רוצה לשמוע . באם בחרת עו"ד מנוסה ומיומן לענייני משפחה הוא יאמר לך מראש ובסבירות גבוה מה התוצאה המשפטית אליה תוכל להגיע בהתאם לנתונים הספציפיים של התיק.

האני מאמין שלי כעו"ד  לענייני משפחה הוא שמשרדי צריך ומתפקד כך כבר כעשרים שנה כבית ומשפחה אני וצוות המשרד מסתכלים ללקוח בגובה העיניים כמי שנזקק לשירותנו בשעתו הקשה ביותר. אני וצוות משרדי זמינים לכל צרכי הלקוח בין בתחומים הישירים בהם אני מייצג ובין בלווי כולל, ותמיד אבל תמיד אומרים ללקוח את האמת המשפטית ואת האני מאמין שלנו האם הוא צודק או לא צודק, מה הסיכוי שלו בעתירה כזו או אחרת או האם צודקת בקשתו של הצד השני – כל זאת כמובן בלא קשר לכך כי נלחם  מלחמה שערה על טובת הלקוח.

אנו מקפידים על גישה זו מאחר שכאשר הסברים כאלו מושמעים ממי שאתה כלקוח מאמין ובוטח. הדרך להבנה ולהפנמה היא מהירה יותר בריאה יותר ומשרתת אותך כלקוח ומונעת ממך סבל עוגמת נפש וכו'.

כיצד אם כן תמצא את העורך דין שלך לענייני משפחה?

ראשית כאמור עליך לוודא שהוא מקצוען בתחומו (המלצות, תעודות, השתלמויות) וכן בהתרשמות פרונטלית מעורך הדין מהדרך ומההמלצות לניהול ההליך והסכסוך שתואמות את המציאות.

עו"ד דוד ביטון הוא עו"ד מומחה בדיני משפחה בעל נסיון של כעשרים שנה בתחום, יו"ר (במשותף) ועדת בתי הדין הרבניים מטעם לשכת עורכי הדין ואף מעביר השתלמויות מקצועיות מטעם משרד המשפטים במסגרת הכשרת נוטריונים שמעביר משרד המשפטים.

*האמור כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות והוא מופנה כמובן לשני המינים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון