הפרת הסכם גירושין: כל מה שרציתם לדעת

הפרת הסכם גירושין

שאלות ותשובות בנושא הפרת הסכם גירושין:

למה צריך הסכם גירושין?
מדובר על הסכם שנועד לעגן את פירוק הנישואין ולתחום גבולות הסכסוך. הסכם גירושין אשר נערך על ידי עורך דין מומחה לדיני משפחה יביא אל פני השטח בעיות קיימות וינסה להתייחס למקרים של הפרת הסכם הגירושין. כמו כן, על ההסכם להכיל מידע בנוגע לבעיות עתידיות. הסכם גירושין מנוסח היטב בהחלט יכול לחסוך זמן רב ועוגמת נפש רבה בעתיד. אפשר לומר שהסכם הגירושין צריך לתת מענה לכל הפרה של כל אחד מן הסעיפים על ידי הגבר או האישה.

מה המשמעות של הפרת הסכם גירושין?

למעשה מדובר בהפרת פסק דין לכל דבר ועניין. כתוצאה מכך יוטלו הסנקציות הבאות: הוצאה לפועל, עיקול חשבון הבנק, צו עיכוב יציאה מהארץ, שלילה רישיון נהיגה.

מי מאשר את הסכם הגירושין? וכיצד נקבעת הפרתו?
במרבית המקרים הסכם הגירושין עצמו נבנה על ידי עורכי דין של בני הזוג. לאחר ששני הצדדים הגיעו להסכמות, הסכם הגירושין יאושר על ידי בית הדין הרבני, או בית הדין לענייני משפחה.
ברגע שאחד מן הצדדים לא עמד בהסכם, הוא רשאי לפנות לבית המשפט הרבני או בית המשפט לדיני משפחה בנוגע להפרת הסכם הגירושין.

באילו תחומים עוסק הסכם הגירושין?
רכוש משותף, מזונות, הסדרי משמורת, התחייבויות כספיות משותפות. למעשה הסכם הגירושין עוסק בכל חלק מן החיים המשותפים במסגרת התא המשפחתי.

נראה לי שהסכם הגירושין הופר, מהו הצעד הראשון?
הצעד הראשון הוא להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין. חשוב למצוא עורך דין מנוסה, מומחה מתחום דיני המשפחה, אשר יוכל להתמודד עם מצבים מורכבים הקשורים להפרת ההסכם. בנוסף צריך לשמור כל עדות ומסמך אשר עשויים לסייע.

מהם סוגי ההפרות הנפוצות ביותר בהסכמי גירושין?

  • אי תשלום דמי מזונות – זוהי כנראה הפרת הסכם הגירושין הנפוצה ביותר. חשוב לציין שאי תשלום מזונות יגרור קנסות וריביות מעבר לסנקציות המצוינות בהסכם.
  • הפרת ההסכם בנוגע לחלוקת הרכוש – במקרים רבים גם לאחר ההסכם אחד מן הצדדים מנסה להתחמק על ידי הסתרת רכוש ודיווח שיקרי. במקרים מסוימים ניתן להוציא צו מבית המשפט המחייב על החרמה וחלוקת הרכוש בהתאם להסכם הגירושין.
  • הפרת זמני שהות – הסכם הגירושין צריך להגדיר בצורה מדויקת מהם זמני השהות של הילדים אצל כל אחד מבני הזוג. הפרה של סעיף זה בהחלט יכולה להשפיע על הסדרי משמורת עתידיים. היות ומדובר בקטין אפשר לקרוא למשטרה או לפנות לבית המשפט בנוגע להפרת הצו השיפוטי.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון