חשוב לדעת – הסכם שלום בית לחלופין גירושין

הסכם שלום בית לחלופין גירושין

לעיתים נדמה שחיי הנישואין עלו על שרטון. ובכל זאת, מומלץ לעשות עוד מאמץ ולא לפרק את התא המשפחתי, על אחת כמה וכמה כאשר ישנם ילדים ברקע. גם אם הכול נראה וורוד, ייתכן והליך זה של שלום בית לא יצלח ולכן, תמיד יש לקחת זאת בחשבון. היום, באמצעות עורך דין לדיני משפחה, ניתן לערוך הסכם שלום בית לחלופין גירושין.

 

מהו הסכם שלום בית לחלופין גירושין?

זהו למעשה הסכם משולב אשר מקנה לחיי הנישואין הזדמנות נוספת, כאשר קיים רצון של שני הצדדים לכונן שלום בית, אך יש להסדיר גם את הנושאים הרלוונטיים, במידה וחלילה אם הניסיון לשלום הבית ייכשל. יש לכלול בהסכם את תקופת הניסיון וכן, אם במידה ואחד מבני הזוג לא יהיה מעוניין יותר להמשיך את חיי הנישואין, תמיד תהיה לו האפשרות להתגרש. התנאים אשר יכללו בהסכם זה הם, לדוגמא אם קיים בעבר מקרה של בגידה והייתה בניסיון שלום הבית בגידה חוזרת, או אלימות שנשנית וכדומה.

 

הסכם שלום בית גם בהליך גישור

אפשר לנסח הסכם שלום בית לחלופין גירושין, בשתי דרכים, האחת באמצעות סיוע של עורך דין דיני משפחה, או האפשרות השנייה היא באמצעות הליך גישור. על שני בני הזוג לחתום מרצונם החופשי, כאשר הסכם זה, יועבר לאחר מכן לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה אשר יחתום על הסכם זה . יש לציין, כי ישנו הבדל משמעותי בין ניסוח הסכם שלום הבית במסגרת המעורבות של עורך דין ובין ניסוח הסכם זה במסגרת גישור. זו סיבה שעל מנת להצליח בהחלטה זו יש לשכור את שירותיו של עו"ד לדיני משפחה שהוא אף מגשר, מה שיגרום ליחסים חבריים בין בני הזוג, כאשר הם מודעים לסיכויים שלהם, לכאן או לכאן לגבי המשך נישואיהם.

 

היתרונות בהסכם שלום בית לחלופין גירושין

יש לציין, כי קיימים מספר יתרונות בולטים בהסכם שלום בית. זו ההזדמנות לשקם את חיי הנישואין, מה שימנע גירושין וכן, הסכם זב, כולל גם הסכם גירושין, כאשר  בני הזוג מחליטים באיזה שהוא שלב היפרד, כאשר הם ניסו לשקם את נישואיהם ולא הצליחו. יש לדעת, כי ההסכם נכתב מראש ונכתב באווירה טובה, כאשר הוא יכול להיכנס לתוקפו ללא צורך בפניה לערכאה שיפוטית נוספת. יש לפנות א עורך דין לדיני משפחה, הבקיא שנים בתחום ספציפי זה, כך שהסכם זה יעניק מענה הולם לבני הזוג.  אם צד אחד יבחר לפתוח בהליכים משפטיים, הסכם זה יקשה עליו להשיג הישגים שהם שונים מנוסח ההסכם.

 

בניגוד להליכי גירושין סטנדרטיים, כאשר כל אחד מבני הזוג מסתייע בעורך דין מטעמו, הסכם שלום בית לחלופין גירושין, נערך מול עורך דין אחד, המייצג את שני בני הזוג. המתח יתפוגג בין בני הזוג, מה שלא היה מתאפשר אם הזוג היה מתגרש וכל חוסר הוודאות והמתח, מתפוגג בזכות ההסכם שנערך על מי מנוחות. ניתן לכלול בהסכם זה, גם נושאים אשר קשורים לניהול משק בית כאשר נושא זה מיושם באופן יעיל יותר.

אל תיפלו במלכודת דבש – דאגו לסוגיות החשובות בהסכם שלום בית

תקופת שלום הבית, יכולה להיראות כמו ירח דבש שני, אבל על מנת שלא תהיינה אי אילו אי הבנות, יש להסדיר את הנושאים החשובים, כאשר עורכים הסכם שלום בית לחלופין גירושין.יש להסדיר את המכלול של כל העניינים החשובים כגון הרכוש, מזונות, הסדרי ראייה, משמורת משותפת, מה שיגרום לשלום הבית להתנהל על מי מנוחות לעומת מצב אחר, כאשר פני הזוג הוא לגירושין. באופן זה, הניסיון לשלום הבית, יהיה כנה וחף משיקולים זרים. 

 

הסכם שלום בית לחלופין גירושין מורכב משני חלקים

כאשר בני הזוג הולכים במטרה לשקם את חיי נישואיהם, חלקו הראשון של הסכם שלום הבית, יעסוק בתפקידי הזוג בניהול הבית, ההתנהלות הכלכלית כגון שימוש בחשבון בנק משותף, מה יקרה לרכוש המשותף אם ניסיון זה של שלום הבית לא יעלה יפה וכדומה. החלק השני של ההסכם, יהיה למעשה הסכם גירושין בין בני הזוג, כאשר זה ייכנס לתוקפו, אם אחד מבני הזוג יחליט בכל זאת על פרידה.  למעשה, הסכם זה הוא מן סוג של גישור , שהזוג מבין מה נדרש מהם ומה האפשרויות שלהם, ללא מלחמות מתישות וברצון והבנה הדדית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון