איך בוחרים עורך דין גירושין מומלץ

עורך דין דוד ביטן עורך דין לגירושין

כשנמצאים על פרשת דרכים לאור ההחלטה משותפת או פרטנית להתגרש, כל אחד מבני הזוג מחפש עורך דין שייצג אותו בנושא סבוך זה. כיוון שמעתה ואילך החיים ייראו אחרת, כל אחד מהצדדים יצטרך ללמוד להתנהל לבד, לדאוג לענייניו בפן הכלכלי ובהיבט היום יומי בכל מה שקשור לגידול הילדים המשותפים. כמו בכל הליך משפטי, הצדדים זקוקים לליווי של עורך דין מומחה כדי להבין מהי הגישה הנכונה ועל מנת לבנות תוכנית משפטית שתשרת את צרכיהם ותשמור על זכויותיהם.

איך בוחרים עורך דין גירושין?

הדרך הנכונה למציאת עורך דין מומחה שיכוון את כל אחד מבני הזוג במהלך ההתנהלות המשפטית היא לקבל המלצות מחברים או מקרובי משפחה שעברו לאחרונה תהליך דומה והיו מרוצים הן מההישגים המשפטיים של עורך הדין והן מההתייחסות האנושית שלו ללקוח/ה, כדי להעניק להם את התמיכה הנדרשת. מעבר לכך, כדאי לבדוק בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק, לחפש מידע או לפרסם פוסט כדי לקבל נתונים על עורך דין מנוסה ואיכותי העוסק בתחום דיני המשפחה.

בתקופה קשה זו, הבחירה בעורך דין גירושין מומלץ יכולה להיות זו שתכריע את המערכה, שכן כאשר יש כימיה בין עו"ד ללקוח שלו הדברים יזרמו בהתאם לדפוס ההתנהלות שסוכם בין הצדדים ביעילות ומהירות.

לאחר קבלת מידע על עו"ד זה או אחר, כדאי לבדוק את הרזומה המקצועי שלו, אילו תיקים הוא ניהל, מהם אחוזי ההצלחה שלו ואם טיפל בתיקים שזכו לחשיפה מיוחדת, עקב פסק דין תקדימי או עקב העובדה שייצג לקוחות מפורסמים.

מומלץ לבצע השוואה בין עורכי דין, כך שלאחר קבלת מידע על שניים או שלושה עורכי דין, רצוי לשוחח איתם טלפונית להתרשמות ראשונית ותיאום ציפיות ואף לקבוע פגישה בה הלקוח/ה יוכלו להבין האם נוצרו הבנה וחיבור עם עורך הדין. הכימיה בין עורך הדין והלקוח/ה וקו החשיבה האחיד הם הבסיס לניהול מערכת גירושין משפטית התואמת את הרצון של הלקוח/ה. למשל אם הבקשה של הלקוח/ה היא לסיים את הנושא במינימום מריבות, כדי לסכם את הנושאים האקוטיים וליצור במהירות את ההפרדה הנדרשת, או לחלופין ליצור מערכת שבה אין ויתורים וכל צד מעוניין לקבל את מלוא הדרישות שלו, לאור נסיבות עובדתיות.

התרשמותו של הלקוח מהמדיניות של עורך הדין המקצועי 

לאחר שיחת ההיכרות הראשונית, בה הלקוח/ה מקשיבים לעורכי הדין עליהם קיבלו המלצה, ושומעים את דרך הפעולה המתוכננת של כל אחד מהם. בשיחה הראשונית הלקוחות מגדירים באופן חד משמעי את הצרכים שלהם, כמו גובה דמי המזונות שישמר את רמת החיים שתישאר זהה לזו שמתקיימת כיום, נתוני המשמורת המתאימים לילדים בהתאם לאורח חייהם, מקום מגורים ועוד.

לעיתים בשיחת ההיכרות הראשונית הלקוח/ה יבינו כי החיבור לעורך דין לא נכון למקרה הספציפי שלהם. למשל, יתכן כי הלקוח/ה יחושו שמדובר בעורך דין אגרסיבי מידי והדבר אינו מתאים לנסיבות המקרה שלהם, ובמקרים אחרים הלקוח יחשוב כי מדובר בעורך דין שמתנהל בכפפות של משי מול הצד השני ושיטה זו אינה מתאימה לצד השני שעומדים מולו, כיוון שהיא לא תוביל לתוצאה המיטבית עבור הלקוח/ה.

קבלת החלטה לגבי עורך דין גירושין 

לאחר שהלקוח ערך השוואה בין עורכי דין לגירושין מומלצים, יש צורך לקבל החלטה. מלבד החיבור האישי והמקצועי, חשוב לבחון את אחוזי ההצלחה של עורך הדין בניהול מקרים דומים, שכן האסטרטגיה בה ינקוט עורך הדין צריכה להוביל לניצחון בתיק.

גישה משפטית אשר תצליח לגשר בין הפערים שנוצרו בין שני בני הזוג, תגרור אחריה את קבלת פסק הדין שיהיה הוגן ומקובל על שני הצדדים, בנושא חלוקת הרכוש, הממון, רווחים מעסקים משותפים, גובה דמי המזונות, הסדרי השהייה ועוד.

דרכי טיפול של עורך דין לנושא גירושין 

כל עורך דין גירושין מנתב לעצמו לאורך השנים דרך מסוימת שבה הוא מלווה את לקוחותיו. כל מקרה הוא עולם ומלואו ונדרשת חשיבה כיצד להעניק את מלוא המעטפת לכל לקוח/ה, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

אין מסלול אחיד שמתאים לכל הלקוחות אך לעורך הדין המנוסה קיים מתווה דרך אשר הוכיח את עצמו פעם אחר פעם בתיקים אחרים ולכן לאור ההצלחות הוא מציע גם ללקוחות החדשים לדבוק בקו אסטרטגי זה, תוך עריכת השינויים הספציפיים הנדרשים בכל תיק.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון