זיהוי סיומה של מערכת היחסים וכיצד להתחיל הליך גירושין

זוג שרב לפני תהליך גירושין

יש להדגיש כי כל מערכת יחסים מגיעה לסיומה בדרכה שלה עם המאפיינים המתאימים לה .

אבל על דרך הכלל יש מספר מאפיינים חופפים המעידים כי מערכת היחסים גוועה ונמוגה וכי אחד מבני הזוג כבר גמלה בליבו החלטה לסיים את מערכת היחסים וזהו הזמן והמועד בו צריך להתחיל להתכונן להליך גרושין:

 

שאלו את עצמכם האם חוויתם מה מאלו במערכת היחסים שלכם :

  • ריחוק פיזי .
  • התחמקות מכל פעילות משותפת.
  • פעילות כלכלית נסתרת שמתחיל לבצע אחד מהצדדים : העלמת הכנסות/ משיכת כספים/יצירת מערכת הסכמים פקטיבית : כדוגמת הסכמי שכירות (לצורך הענין בדירה שהצדדים גרים ושהיא בבעלותם אך רשומה על שם אחד מבני המשפחה, לפתע מתבקש בן הזוג לחתום על הסכם שכירות). לפתע מגיע בן הזוג/בת הזוג ומבקש להחתים את הצד השני על הסכם הלוואה שכביכול (או שבאמת) נלקחה מבני המשפחה ו/או מחברים ממזמן.
  • יציאות בשעות לא אופייניות וחזרה בשעות מאוחרות.
  • היצמדות למכשיר הטלפון ומענה לטלפון בהתבודדות או התכתבויות ארוכות.
  • הוספת סיסמה למכשיר הטלפון.
  • בן /בת הזוג משקיע בעצמו הרבה יותר וההשקעה לא מופנית אליכם.
  • דרישה לחתימה על הסכם ממון או על חתימה על ויתור על חלק מהזכויות.
  • אלימות נפשית/ קללות/ השפלות ובוודאי אלימות פיזית .
  • האינטואיציה היא כלי שאין לזלזל בו שכן היא סך שלם של ניתוח התנהגויות ומחשבות שמתרכזת במסקנה אינטואיטיבית אחת – האם מערכת היחסים הזוגית שלי הסתיימה.

 

אם ענית לשתי תשובות לפחות באופן חיובי ככל הנראה מערכת היחסים שלך הגיעה לסיומה והגעת למועד בו צריך להתכונן להליך הגירושין.

בהינתן מציאות זאת עליך להחליט כעת האם אתה נוטל את היוזמה או ממתין שהצד השני יתחיל את הליך הגירושין.

ידע זה כח ואפשר לבחור אסטרטגיה מנצחת באמצעות עורך דין מנוסה בכל אחת מהדרכים .

למשל: ככל שההכרה נפלה והנך מבין כי אתה עומד מול מציאות של פירוק הקשר הזוגי, ניתן להחליט האם מבצעים חקירות סמיות לשם השגת  יתרון לתביעות כתובה (לשם קבלתה או שלילתה מבן הזוג), וכן השגת ערך מוסף ויתרון לענין מזונות אישה (לשם קבלתן או שלילתן מבת הזוג). איסוף חומרים על הכנסות אמיתיות, מסמכים, תכתובות תדפיסי חשבונות מתאימים ארגון ההוצאות האמיתיות בבית ואופן התשלומים שמבוצעים (במזומן, באמצעות בני משפחה אחרים וכו') השגת אישורים בדבר צרכים כאלו ואחרים, של מי מבני הבית, רפואיים, חוגים, טיפוליים וכו'. פרטים ומיידעים אלו יעזרו לך להתחיל את הליך הגירושין או להגיע אליו ברגל ימין וכשאתה ערוך לכל תרחיש.

מנסיוני חשוב לי להבהיר הפעולה המשמעותית ביותר שעליך לעשות היא לא לטמון את הראש בחול – כי המכה שתבוא לאחר מכן כואבת הרבה יותר, הן ברמת הפגיעה הפיזית והנפשית והן ברמה הכלכלית למי שלא הכין עצמו להליך ומי שלא הפנים כי למעשה התחיל הליך גירושין ברקע.

שכן יש לזכור לצד שמבקש לפרק את מערכת היחסים ו/או עושה צעדים אופרטיביים לקראת פירוקה ישנו יתרון גדול יותר כמי שכבר בשל מוכן והכין את האסטרטגיה שלו עוד קודם לכן  וכמובן את היתרון כמי שכבר התאבל על מערכת היחסים וכבר חותר לסיומה של מערכת היחסים והתחלת הליך של גירושין.

כפי שציינתי גם שב ואל תעשה זו אסטרטגיה, בעיקר לשם דחיית מועד הקרע (נאמר העסק המשותף עומד בפני הנפקה, בת הזוג צפויה לקבל בונוס או מניות ושותפות בעסק וכו') ואולם יש להכיר במציאות ולגבש אסטרטגיה מתאימה עם בעל מקצוע מנוסה ומיומן בדיני המשפחה .

 

משכך אנו נוכחים לדעת כי ישנם יתרונות מהותיים בנסיון לזהות כי מערכת היחסים שלנו הגיעה לסיומה, ומה כדאי לעשות ברגע שההכרה בכך הכתה בנו על מנת להתכונן להתחלת הליך הגירושין.

 

עו"ד דוד ביטון הוא עו"ד מומחה בדיני משפחה בעל ניסיון של כעשרים שנה בתחום, יו"ר (במשותף) ועדת בתי הדין הרבניים מטעם לשכת עורכי הדין ואף מעביר השתלמויות מקצועיות מטעם משרד המשפטים במסגרת הכשרת נוטריונים שמעביר משרד המשפטים.

 

*האמור כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות והוא מופנה כמובן לשני המינים.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לשיחה עם עו"ד דוד ביטון